Lasten Liike valittiin vuoden parhaaksi vastuullisuuskampanjaksi Vuoden sponsorointiteko kilpailussa. Kilpailun järjesti Suomen sponsorointi- ja tapahtumamarkkinointi ry.

Kilpailuraadin perustelujen mukaan Olympiakomitean Lasten Liike on loistava esimerkki kampanjasta, jossa yritykset tuovat hyvää yhteiskuntaan, joka kasvattaa terveempää sukupolvea. Lasten Liikkeen tavoitteet, toiminnan jatkuvuus sekä mitattavuus keräsivät kiitosta.

”Yhteistyöllä järjestöjen kanssa voimme ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, jotka ovat liian isoja yksittäisille toimijoille.”

                                                                                      – Liisa Eerola, viestintäjohtaja, Fazer

Yritysten ja järjestöjen yhteistyössä on voimaa

-Niin hienoa! Voitto vuoden parhaiden vastuullisuustekojen joukossa on hieno huomionosoitus ja näemme sen kiitoksena koko liikuntayhteisölle, yrityskumppaneille ja kaikille mukana oleville, iloitsee liiketoimintajohtaja Mikko Selin Olympiakomiteasta.

Lasten Liike liikuttaa lapsia jo 50 paikkakunnalla yli 140 paikallisen yhdistyksen voimin. Paikalliset urheiluseurat ja muut yhdistykset saavat toimintaansa tukea Lasten Liikkeeltä.

– Yhteistyöllä järjestöjen kanssa voimme ratkaista yhteiskunnallisia ongelmia, jotka ovat liian isoja yksittäisille toimijoille. Perheyrityksenä haluamme olla mukana pitkäjänteisessä yhteistyössä, joka lisää mitattavasti lasten hyvinvointia ja Lasten Liike tekee juuri sitä, jatkaa puolestaan Fazerin viestintäjohtaja Liisa Eerola.

Lapsille ei myydä mitään

Yritykselle Lasten Liike mahdollistaa mukana elämisen suomalaisten arjessa.

– Alkuvuodesta 2018 lanseeraamme lahjoitustuotteen. Tämän myötä yritykset voivat ottaa kantaa entistä voimakkaammin hyvän asian puolesta ja haastaa myös asiakkaansa mukaan, jatkaa Selin.

Sponsorointikohteena Lasten Liike edustaa modernia arvolähtöistä ja strategiaperusteista sponsorointia. Sponsoroinnin hyödyntäminen perustuu ennen kaikkea viestinnän ja markkinoinnin sisältöihin. Mitattavasta teosta on myös helppo viestiä.

Suoraan lapsille ei myydä mitään vaan kohderyhmänä ovat aikuiset.

Lasten Liike

Lasten Liikkeen unelmana on tuoda liikunnallinen liikuntakerhotoiminta jokaisen lapsen ulottuville. Tällä hetkellä 70 % lapsista on liikuntakerhotoiminnan ulkopuolella.

Kerhojen toiminnasta vastaavat urheiluseurat sekä muut paikalliset yhdistykset. Kerhojen toiminta rahoitetaan pääosin yritysten tuella. Yrityksistä kerhoja mahdollistavat mm. Fazer, HK, UPM, OMO ja Reima. Lasten Liikettä koordinoi Suomen Olympiakomitea ry yhteistyössä liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Toiminta on valtakunnallista ja syksyllä aloittivat ensimmäiset kerhot 50 paikkakunnalla ympäri Suomen. Tavoite on tuplata toiminnan määrä lukuvuodeksi 2018-2019.

Lisätiedot:

Sponsorointi ja yritysyhteistyö:

Liiketoimintajohtaja, Mikko Selin

mikko.selin@olympiakomitea.fi

Lasten Liikkeen operatiivinen toiminta:

Projektipäällikkö, Carita Riutta

carita.riutta@olympiakomitea.fi