Metsä on mieletön liikuntapaikka erityisesti syksyisin! Kokosimme alle 10 vinkkiä parkour-radan rakentamiseen ja metsässä liikkumiseen.
Pakkaa siis koko perheelle eväät mukaan ja lähtekää retkelle lähimetsään!

1. Ihmisketju
Kiivetkää kalliolle tai kivenlohkareelle yhdessä. Auttakaa vuorotellen jokainen ylös huipulle!

2. Swingi
Etsi tukeva oksa, hypähdä roikkumaan ja lennähdä niin pitkälle kuin pystyt! Kuka hyppää pisimmälle?

3. Kiipeilymestarit
Kiipeä kalliolle puunrungosta tukea ottaen.

4. Puukiipijä
Etsi metsän paras kiipeilypuu, kiipeä ylös ja huuda oma huuto!

5. Tarkkuushyppy
Asetu kivelle seisomaan ja päätä, minne haluat hyppysi laskeutuvan. Kuka on perheen tarkin hyppääjä?

6. Aasinpotku
Ponnista paino käsien päälle ja potkaise jalat niin korkealle kuin osaat.

7. Puuhippa
Leikkikää yhdessä puuhippaa. Yksi on hippa, joka ottaa muita kiinni. Hippa vaihtuu kosketuksesta. Karkuun juoksijat ovat turvassa aina, kun he koskevat puuhun. Muistakaa rajata leikkialue etukäteen.

8. Tasapainomestarit
Suunnitelkaa ja rakentakaa oma tasapainorata puunrungoista, kannoista ja kivistä. Kuka selviää radan päästä päähän? Kuka on perheen tasapainomestari?

9. Maahan ei saa koskea
Leikissä tavoitteena on päästä paikasta toiseen koskettamatta maata. Leikkiä voi soveltaa maaston mukaan, esim. sammaleeseen saa koskea, muttei kallioon. Keksikää yhdessä erilaisia ratoja ja kokeilkaa, miten hyvin onnistutte!

10. Oma liike!
Jokainen perheenjäsen keksii oman metsäliikkeen ja muut kokeilevat sitä! Mikä on hauskin liike?

Klikkaa kuvaa ja katso metsäretkivideo!

#lastenliike #iloajaliikettä

 

Uusimmat uutiset

Lahdessa raivataan esteitä lasten harrastamisen poluilta

Lahden kaupunki valmistelee parhaillaan harrastustakuun toteuttamista. Sivistyslautakunnan puheenjohtaja Maria Mäkynen painottaa, että harrastustakuun konseptoinnissa tulee huomioida sellaisetkin lapset, joiden huoltaja ei osaa, ehdi tai ei ole kiinnostunut ohjaamaan...

Hyvä uni on hyvinvoinnin perusta – 5 vinkkiä hyvään uneen

Uni on hyvän elämän mahdollistaja ja turvaaja. Sen, herääkö aamulla virkeänä ja sujuuko päivä energisenä, määrittelee edellinen yö, kiteyttää unen tärkeyden Coronaria Uniklinikan vastuulääkäri Henri Tuomilehto. - Niin kauan kuin lapset asuvat kotona, unen arvostamisen...

LAHJOITA LIIKUNTAA

Voit lahjoittaa tunteja liikuntaa lapselle tai kerhon koko ryhmällä lukuvuodeksi.